Noțiuni de nuntologie

June 9, 2012

Stați pe pace, am încă pe țeavă povestea de săptămâna trecută, istoria Elegant-Fresh a Elenei și a lui Alex.

Însă astăzi am să vă încânt cu încă niște idei proaspăt răsărite din căpșorul meu agitat.

Și anume – două noțiuni de nuntologie.

1) Ce este o nuntă?

Nunta este o petrecere organizată de doi oameni care se iubesc cu ocazia oficializării relației lor, oficializare mai mult sau mai puțin formală.

2) Care este miza nunții?

Singura miză a nunții este fericirea. În mod ideal, ea este a tuturor, miri, nuntași, staff, plannner. În mod realist, ea este a mirilor, a staff-ului, a plannerului și a 85% dintre invitați. E puțin prea târziu pentru a încerca să educăm românii trecuți de o anumită vârstă (și nu numai) în ale respectului pentru preferințele mirilor. Așa că trebuie să acceptăm 85% ca fiind un procent ideal de nuntași mulțumiți.

Altă miză nu există. Prin asta se diferențiază evenimentele private de cele corporate. Evenimentele corporate au o mulțime de alte mize – imaginea, comunicarea, prezentarea unui nou produs, brandingul, etâcî etâcî etâcî. Un client inteligent de eveniment corporate se lasă întru totul pe mâna organizatorilor (pe care se presupune că i-a ales bine) și îi ascultă chiar dacă nu înțelege de ce e nevoie de o lebădă neagră din marmură în mijloc, de locație neconvențională și de 5000 bucăți floarea soarelui. Miza nu e fericirea lui personală, miza este una sau mai multe din cele înșirate mai sus.

Nu poți intra, însă, în organizarea unui eveniment privat cu ideea utopică că clienții vor înțelege de ce florile trebuie să aibă un anumit design, de ce vazele înalte sunt mai ok decât bolurile în anumite situații, de ce trebuie să închirieze anumite obiecte de decor și de ce trebuie să angajeze o anumită trupă pentru a completa conceptul. Sigur, asta depinde de clienți. Trebuie să existe pe acolo pe undeva și clienți care sunt întru totul de acord cu tine și înțeleg că ceea ce faci e în binele lor. Însă, pe de altă parte, dacă mireasa vrea cel mai kitchos obiect de pe mapamond fix în mijlocul mesei ei, în ciuda recomandărilor și preferințelor tale, de asta depinzând însăși fericirea ei, pui obiectul acolo, zâmbești și taci. Pentru că, așa cum spuneam la începutul prelegerii, miza nu este portofoliu tău și nici comunicarea brandului cuplului. Miza nu este o petrecere de referință, miza este fericirea celor care te-au angajat.

Fotografia zilei:


Credit foto: Theo Manusaride Photography.

SHARE THIS STORY
COMMENTS

hi hi…”nuntologie” – fain termenul, nu?

de asta m-am convins de cand iti citesc minunatul blog!

imi place ca in postarile tale ai umor!

Hehe, și nu doar în postări… :D

ADD A COMMENT